tisdag 19 juli 2011

Peter Englanders medelhavsträdgård...


Förra söndagen åkte vi ner till Simrishamn, med vår husvagn.
Målet var att åka just hit, till Peter. Tog in på campingen, som är 2 km ifrån stan.
Cyklarna hade vi givetvis med oss, perfekt att kunna cykla in utan att behöva
leta parkering, eller om man vill ta en iskall öl på en uteservering...


Hade hoppats på att träffa Mr Englander, men har var inte där.
Fick besked av min fb-vän, Hannu Sarenström, att han var ute
på ett TV-jobb

 Hannu är verkligen en härlig kille, wild and crazy, och full av härliga upptåg!
Detta gäller även Peter Englander(även han är en fb-vän)
Hannu är författare, fotograf, trädgårdsinspiratör, TV-personlighet, och matkreatör!
Han var med i juryn, i Trädgårdstoppen. Fick även veta av honom att det fanns en
trädgård till bakom dom bruna portarna, som är i slutet av denna byggnad.


Jaja, ska dit en gång till innan sommaren är slut, då kan jag få se den då.
Här är uteplatsen där man kan fika eller äta någon lätt lunch...

 Här kan man köpa en massa fina växter som passar
till en medelhavsträdgård! Fin keramik och vackra
trädgårdsbord kan man också köpa här!



Och även silverpäron, oliv, fikon och persikoträd.
Hade en sån god lust att plocka en mumsig persika...
Ska införskaffa tre stycken , tror jag...

KRAM TILL ER ALLA, OCH NJUT AV SOMMAREN!!!

5 kommentarer:

Millygarden sa...

Åh ett sånt mysigt ställe det ser ut att vara och persikor ser jag där på trädet.
Har satt ett persikoträd som vi hoppas ska ge skörd så sikt.

Kram Marina

Lilla huset på prärien sa...

Åhhh lyckans ost! Dit hade jag velat åka. Så mycket fint! Jag hade planer på att åka till Österlen denna sommaren men det har blivit att vi har fått lägga pengarna på huset istället. Bordet fick jag till slut... det blev lite dyrare än vad jag hade tänkt mig och nu måste jag frakta hem det från Danmark också... puh :)

Kram Jenny

gamla skolan sa...

Dit har jag också velat åka ! Och det ska bli av en dag , har hört och sett så mkt om den .
Kramar // Susanne ♥

Maria sa...

Detta ser ju helt underbart mysigt ut. Skall lägga det på minnet. Kram från Maria

Johanna Stålros sa...

Mysigt...kram J