torsdag 15 april 2010

Ljust och vackert...

Ljuset lyfter verkligen upp allt det
vita, till en skön och lättsam atmosfär.
Så sommrigt och luftigt...
Hur vackert blir det då inte med en
uppstamad rosmarin eller lavendel
till det?
Lägg till en och annan mårbacka, då
blir det helt fulländat! o
Har ett likadant bord som detta, som
är över hundra år gammalt i trärent furu.
Det är byggt utan en enda skruveller spik!
Det ska jag måla i helgen.
Tänkte att jag ska ha text på klaffen.
"Provence" i ljusgrått.
Hoppas att jag bara hinner med det!

10 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Godmorgon. Det var en jättefin låda också som du har din rosmarin i. Och bordet är ju underbart, och du har två! Hoppas du visar när du målat det andra, låter supersnyggt.
Ha en fin torsdag
Kramar
AnnaMaria

hemma hos lilla mej sa...

Jättefin låda du ar din rosmarin i.Bordet var ju skitsnygg och du ar två vad härligt.Kanske man kan få se det när du är klar.Önskar dej en härlig dag mys och njut Kramar Rita ♥

(eddas) sa...

Nyyfdelig bord...jeg har et lignende men det kan jeg ikke male:(
ha en flotters dag
eddaKlemmer til deg

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

men så fint bordet är och det du ska måla..låter fantastiskt!

ha en härlig torsdagskväll!!

Kramis Sanne!

Unknown sa...

Såå fint, härligt bord!
Hopaps det blir bra (det blir det säkert)
Kram Anna

livet på utanäs sa...

När jag ser dina Riddarsporrar blir jag såååååååååååå avensjuuuuuuuk ... mina är djupfrusna ännu ...

Ha en riktigt fin helg =)
Kram Sussi O

Malin sa...

oj vad tjusigt bord, ska bli spännande att se hur det blir i slutändan. Det blir säkert jätte fint

kram

gamla skolan sa...

Det kommer att bli så fint , lova att visa sen ! Rosorna jag köpte var Flammentz , heter dom så ??? Har du någon erfarenhet av dom ? Önskar dig en mysig helg !! Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

Marita sa...

Vilket supersnyggt bord!! Ser fram emot att få se hur fint ditt bord blir när du har fixat till det! Vackra bilder du visar!
kram, Marita

Mjuka sa...

Bordet är jättefint!!! Kommer bli så bra med den ljusgrå texten.
Ha det gott
kramar Malin