onsdag 21 januari 2009

O, vad jag längtar efter våren nu! Det kliar i fingrarna! Frösådder, nya idéer i trädgården, nya inköp till gårdsbutiken... Men bäst av allt att fixa till uthuset där butiken skall vara! Ett efterlängtat projekt! Min lilla hjärna jobbar på högtryck, det gäller att ha papper och penna till hands där man kan plottra ner sina idéer när dom börjar att ploppa upp. Jag har börjat att planera en medelhavsträdgård på innergården, med pergola och eventuellt blåregn eller vindruvsrankor. Platsen är skyddad av tre väggar. Jag har inte bestämt mig än om det skall vara grus, vilket det är nu, eller sätta gammal handslagen tegel, vilket är mycket vackrare och skönare att gå på. Nackdelen med tegel är en massa myror som bygger sina samhällen under. Vi får väl se. Hade tänkt mig lite upphöjda bäddar med kryddörter, exotiska växter mm. Återkommer angående detta när planerna har blivit mer bestämda. Om ni är inne på min blogg, kommentera gärna!

Inga kommentarer: