tisdag 18 juni 2013

Lycka!!!!

Hej hej!!!
 
Det var ju inte igår precis som jag gjorde ett inlägg sist ;)
Men nu är jag här!!
 
För två år sedan blåste mitt lilla gamla växthus i sönder av alla
stormarna som härjade då och det gick inte att rädda...
 
Men, så hittade jag detta växthuset förra året på blocket
för bara 800 kr!! Vi visste inte om alla delarna fanns, men
det gjorde det. Så tidigt i våras satte vi upp det. Målade med
en grund och tre lager plåtfasad täckfärg metall.
Kan säga att det var riktigt pilligt och ett drygt
arbete, men absolut värt det:))
 
Odlarglädjen var STOR och jag satte många frön av gurkor,
 tomater, vattenmelon, cantaloupemelon, majs, paprikor, chili,
sommarsquash, basilika, oregano och timjan.
Tänk allt detta drev jag upp på fönsterbänken i mars innan vi
ens visste om det skulle bli ett växthus av det.
Ja, glädjen är stor!!!   
 
Här började vi. Jag valde att växthuset skulle vara på
gårdplanen för att här är fler soltimmar och nära huset.
 


                               Grundat och målat.                             

                                                  

Växthuset klart!
Pallkragar som jag har köpt på loppis
och målat med Falurödfärg svart.

                                          
          En ny liten köksträdgård. Den gamla är längst ner
                        i trädgården.                         
                                                   
                                                    
 
 
Och en titt in i växthuset som det ser ut nu.
 

1 kommentar:

Hanna sa...

så fint.
Kram
HAnna