måndag 2 maj 2011

Snart, snart så...

(Syrén från min trädgård idag)

Så slår den ut i blom! Syréner förknippar jag med
skolavslutningar, examen och studentbalar!
Jag bara älskar denna ljuvliga doft! Många barndomsminnen
som väcks till liv! Kommer ihåg när jag stod på prispallen, när jag gick
i 1, 2 och trean och någon annan gång till. Senare skol staffetten på Olympia på Idrottens Hus!
Att man sen kunde leka med sina vänner hela skollovet, bada, campa och semestra!
Det var verkligen en härlig tid!!!

7 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Syréner är precis samma för mig, skolavslutning, ny klänning, blå himmel och sommarlov! Underbart. Lite tidigt i år bara.
Agneta kram

hemma hos lilla mej sa...

Håller med er tjejer.Syrener skolavslutning värme sol nya kläder och sommarlov.Luktar ju bara så gott.Önskar dej en skön kväll.Kraaam Rita ♥

♥ Min lilla Stuga ♥ sa...

Syréner är såå underbara!! Jag håller med dig, skolavslutning, ledighet, sol, bad och vara med vänner. Mmmm....det var många år sen men minnena finns där. Nu får man snart ordna med lite examensfika för sonen som går ut 9:an. :)) Ha en skön kväll. Kram

Hanna sa...

så underbart.
Stod och pratade i telefon igår och tittade ut genomfönstret och blev alldeles chockad när jag tittade ut hur långt syrenerna hade kommit så jag ropade till i telefonen. Stackars den jag pratade med.
Kram
hanna

Anette sa...

En härlig tid! Som känns otroligt långt borta just idag när vårens bakslag har drabbat oss....../Anette

Violetta sa...

Ja snart snart... Deilig med hele sommeren i vente! :)

Ser du har vært på loppis. Kanskje du fant noe å lage hyller av ;-)

Vintage House sa...

Hej
Visst är syrenen helt underbar många härliga sommaminnen..
ha en skön dag
kram
sandra